Leer de HRBP doelgroep kennen

De wervingshaalbaarheid van een goede HR Business Partner is zeer moeilijk. Daarom is het van belang deze doelgroep te kennen. HR data op maat.

12-02-2020

44% van de HR Business Partners wordt eens per kwartaal benaderd door een andere werkgever of W&S Bureau. Het is dan ook van groot belang onderscheidend te zijn als (aspirant) werkgever. Wij hebben onderzoek laten doen naar bijvoorbeeld de gemiddelde reisbereidheid, favoriete bezigheden en de pull factoren die werkgevers aantrekkelijk maken voor deze doelgroep. Een tipje van de sluier... 

  • De gemiddelde reisbereidheid voor een baan van een HR Adviseur is 46 minuten;
  • De meest favoriete bezigheden naast het werk van een HR Adviseur zijn: Televisie/films/series, uit eten en reizen;
  • Doorgroeimogelijkheden wordt door slechts 28% van de doelgroep als zeer belangrijk gevonden;

Dit is slecht een klein deel van de onderzoeksresultaten. Wij delen deze informatie graag met (nieuwe) opdrachtgevers. Met deze informatie versterken wij de wervingskracht voor de HR vacatures van onze klanten. 

Ook benieuwd naar wat 50% van de HR Business Partners van groot belang vindt om van baan te wisselen? Bel met een van onze consultants... wij delen graag deze informatie bij de invulling van HR posities.